PHM Digital Version 2.21.10

Version: 2.21.10

Datum: 2024-06-04 eller 2024-06-05 (Release sent på kvällen)

Nästa förväntade version: Juli 2024


Vi är glada över att kunna presentera följande funktionalitet som är nyutvecklad för PHM digital:


Förvaltarportal


Funktion: Ronderingsschema

Om ert förvaltningsbolag använder funktionen för Ronderingar/kontrollpunkter i Rekyl, så kan ni välja att visa ronderingsschemat, inkl. utfört arbete, i PHM Digital.


Funktionen aktiveras under Administration - Inställningar - Förvaltare - Inställningar - standardinställningar. När den är aktiv blir den synlig som menyval under Teknisk förvaltning för både förvaltare och kunder.

Ronderingsschemat uppdateras en gång varje natt, så när funktionen aktiverats kommer ronderingarna att bli synliga följande dag. Vill man se resultatet tidigare kan man som förvaltare i Ronderingsschema-vyn på en enskild kund välja Hantera - Uppdatera ronderingsdata.

I ronderingskalendern visas de olika uppgifterna och vilken status de har för respektive vecka. Olika ikoner indikerar olika statusar; Planerad, Utförd, Avvikelse, Ej utförd, därtill visar ikonen om det finns någon kommentar och/eller bilder(er) bifogade till en uppgift.



Funktion: Snabbknapp för inkommande leverantörsfakturor


Vi har många förvaltare som dagligen hanterar stora volymer leverantörsfakturor i PHM Digital. För att underlätta detta arbete har vi nu infört en funktion som sparar er flera klick per leverantörsfaktura.

När en leverantörsfaktura ska skickas ut för attest, finns nu en ny knapp som heter "Till attest". Genom att klicka på denna knapp sparas de ändringar ni har gjort på fakturan, och därefter skickas fakturan ut för attest. Ni blir automatiskt navigerade till nästa leverantörsfaktura som ska hanteras.

Vi har även förbättrat systemet så att om nya leverantörsfakturor har inkommit efter att ni började arbeta med den första fakturan i listan, kommer dessa nu att finnas i minnet. När ni väljer "Till attest" på listan över fakturor, uppdateras listan automatiskt med de nya fakturorna så att ni kan fortsätta arbetet utan att behöva gå tillbaka till listan.



Funktion: Förbättring av hantering för periodiseringar


Vi har förenklat hanteringen av periodiseringar på leverantörsfakturor. Om du nu anger ett från-datum kommer vi automatiskt att föreslå ett slutdatum för samma månad och frekvens (månad). När du använder tab-tangenten för att gå från period-från till period-till, kommer det föreslagna datumet att vara markerat. Om du vill ändra datumet kan du göra detta enkelt. Denna förbättring kommer att minska antalet inmatningar för periodiseringsfunktionen i det vanligaste flödet.




Kundportal


Funktion: Ronderingskalendern för Rekyl


I ronderingskalendern visas för kunden de olika uppgifterna och vilken status de har för respektive vecka. Olika ikoner indikerar olika statusar; Planerad, Utförd, Avvikelse, Ej utförd, därtill visar ikonen om det finns någon kommentar och/eller bilder(er) bifogade till en uppgift.



Funktion: Makulerade serviceärenden i Rekyl visas inte för kund

Vi har nu tagit bort visningen av makulerade serviceärenden i Rekyl för våra kunder.


Funktion: Serviceärenden från Rekyl med avvikande fakturaadress visas inte för styrelse eller fastighetsägare

Vi har nu dolt serviceärenden som kommit in på en kund, men där förvaltaren har lagt in en avvikande fakturaadress i Rekyl.

Serviceärendet är fortfarande synligt för förvaltare och den boende som skapat serviceärendet.


Vitec hyresavier i PDF-format är spärrade för boende och styrelse

Vi har spärrat möjligheten för boende och styrelse att visa PDF-hyresavier från Vitec. Detta görs i väntan på att Vitec har löst anpassningen av PHM-mallen.




Boendeportal


Makulerade serviceärenden i Rekyl visas inte för kund

Vi har nu tagit bort visningen av makulerade serviceärenden i Rekyl för våra kunder.


Serviceärenden från Rekyl med avvikande fakturaadress visas inte för styrelse eller fastighetsägare

Vi har nu dolt serviceärenden som kommit in på en kund, men där förvaltaren har lagt in en avvikande fakturaadress i Rekyl.

Serviceärendet är fortfarande synligt för förvaltare och den boende som skapat serviceärendet.


Vitec hyresavier i PDF-format är spärrade för boende och styrelse

Vi har spärrat möjligheten för boende och styrelse att visa PDF-hyresavier från Vitec. Detta görs i väntan på att Vitec har löst anpassningen av PHM-mallen.


Revisorsportal


Ingen ny funktionalitet har lagts till.



Mäklarportal



Ingen ny funktionalitet har lagts till.

Svarade detta på din fråga? Tack för din feedback! Det uppstod ett problem vid skickandet av din feedback. Var vänlig försök igen senare.