Lägg upp en ny kund - Tekniskförvaltning
Arbetsgång för att lägga upp en ny kund för Tekniskförvaltning i PHM Digital
Steg 1 - Logga in i PHM Digital
Logga in i phmdigital på www.phmdigital.se med ditt bankid
Steg 2 - Navigera till att lägga upp nya kunder
Välj i menyn Kunder - Kunder
Välj därefter Knappen Ny -> Tekniskförvaltnin
Steg 3 - Fyll i uppgifter om kunden
Fyll i kundens information. Vänligen ange även om du önskar att framtida projekt som är kopplade till kundens kundnummer i Rekyl automatiskt ska kopplas till kunden i PHM Digital. Om du inte väljer automatik kommer förvaltaren behöva manuellt koppla samman det nya projektet när det har skapats för kunden.
Vänligen välj även om kunden är en bostadsrättsförening eller ett företag/offentlig sektor. Du kan också ange vilken nivå av tjänster kunden ska ha tillgång till. Normalt sett väljer vi "Tekniskförvaltning Pro" som standardalternativ.
Om du får ett felmeddelande när du försöker spara, som indikerar att kunden redan finns registrerad, ber vi dig att kontakta vår support via [email protected]. Detta meddelande innebär att kunden redan är upplagd hos ett annat PHM-företag, eventuellt för ekonomisk förvaltning.

Steg 4 - Välj kundansvarig
I detta steg väljer du vilka personer som ska vara synliga i PHM Digital som kundansvariga för kunden. Du kan välja en eller flera personer.
Steg 5 - Koppla projekt
Här har du möjlighet att koppla ett eller flera projekt till kunden. Du kan även lägga till fler projekt i efterhand.
Steg 6 - Lägg upp användare hos kunden
Administratör: Har fullständig åtkomst till all information och kan även lägga till fler användare.
Användare: Har tillgång till all information och kan skapa nya serviceärenden, men har inte behörighet att lägga till nya användare.
Användare med läsbehörighet: Kan se all information och har möjlighet att skapa nya serviceärenden.
Användare tekniskförvaltning med läsbehörighet: Kan bara se information kopplad till tekniskförvaltning, till exempel serviceärenden, rapporter osv. Användaren har möjlighet att skapa nya serviceärenden.
Steg 7 - Inbjudan skickas nu till kunden
Kunden har nu registrerats och PHM Digital har skickat ut inbjudningar via SMS och e-post till de användare du har valt att lägga till.